DOPRAVA ZDARMA

Nakupte
alespoň za
2.000 Kč
a získejte
dopravu
pomocí
PPL ZCELA ZDARMA.



Novinky v tiskárně
Linka na lepenou vazbu V2

    I v této době pokračujeme v rožšiřování!   Představujeme další posilu naší tiskařské flotily: poloautomatickou linku na výrobu lepené vazby Vašich katalogů, brožur či bloků!      

více
Xerox Primelink B9100

Právě dokončujeme instalaci nového pomocníka - produkční tiskárny Xerox Primelink B9100.  A musíme se pochlubit - jde o první instalaci tohoto modelu v ČR! Těšíte se stejně jako my na první výtisky?

více
Novinky a akce
Chcete dostávat novinky a akce na svůj e-mail?

Není dopis jako dopis

Přidáno: 03.10.2019

Představte si, že máte potomka ne letním táboře, který vám zašle dopis, jak se mu tam líbí. Barevný papír, v rohu namalované sluníčko, obsah textu páté přes deváté, pod podpisem ulepkaná skvrna od bonbónu a přesto vám takový dopis udělá obrovskou radost. Ovšem v korespondenci s obchodními partnery a vašimi klienty je něco takového nemyslitelného. Psaní obchodních dopisů se řídí několika pravidly, která nejsou nijak složitá a zvládne je žák 2. stupně ZŠ.

 

Pište ve správném formátu

K napsání dopisu použijte pouze černou barvu a nechte na počítači nastavené obyčejné písmo (Arial nebo Times New Roman). K vytištění použijte hlavičkový papír, který bude vypadat mnohem profesionálněji a v lidech vyvolá pocit, že se jedná o seriózní firmu a ne o dopis z letního tábora. V hlavičce dopisního papíru uveďte logo a kontakty na vás nebo společnost. Vyhnete se vypisování těchto informací v textu dopisu.

Datum

Pod své jméno a adresu, popřípadě spisovou značku, napište datum.

Příjemce

Vedle informací o sobě, napište veškeré informace o příjemci – titul, jméno, funkce, adresa a telefonní číslo.

Oslovení

Pokud znáte titul nebo funkci, vždy ho v oslovení uveďte. Pokud příjemce neznáte uveďte v oslovení: do povolaných rukou nebo vážená paní/vážený pane. Když se s příjemce znáte trochu důvěrněji, můžete použít křestní jméno, v opačném případě oslovte příjemce příjmením, které se vždy skloňuje.

Samotný text

Buďte jasní a struční. Většina podnikatelů nemá čas na dlouhé dopisy, stejně jako vy. Nezdržujte sebe ani příjemce různými přirovnáními a nic neříkajícími větami. „Já Vám píšu, protože...“ je ideální začátek po kterém jděte rovnou k věci.

I když píšete reklamaci nebo stížnost vždy buďte slušní.

Ukončení dopisu

Slovním spojením: s úctou nebo s pozdravem nikdy nic nepokazíte. Po vytištění dopisu se pod své jméno ještě podepište.


Zpět na seznam článků
Zavřít

K článku nebyly přidány žádné komentáře vložit nový komentář

Informace

Copyright 2016 - 2020 © Tisk online levně, rychle a kvalitně | e-abctiskarna.cz