Psychologie barev aneb "V jaké barvě orientovat propagační materiály"
Barvy rozdělujeme na studené a teplé. Mezi teplé barevné tóny patří červená, žlutá, hnědá nebo oranžová. Tyto barvy dodávají energii a navozují pocit tepla. Kromě toho povzbuzují aktivitu i myšlení. Mezi studené barvy patří zelená, modrá či fialová. Tyto barvy jsou spíše pasivní, vybízejí k meditaci a ke zklidnění. Podporují duševní rovnováhu.
Barvy podporují atmosféru
Psychlogii barev nalezneme i v marketingu, jak je to však s barvami a propagačními materiály či letáky?
Při výběru barev mějte na paměti nejen obsah sdělení, ale také cílovou skupinu, pro níž jsou propagační materiály určené.
Pokud chcete tisknout barevně, obecně platí, že jsou vhodnější barvy výraznější. Pokud chcete, aby letáky spojovali lidé s vaší firmou, vybírejte barvu a styl grafiky obdobný vašemu logu a firemní identitě.
Barvy mluví za vše
Žlutá barva je povzbudivá, aktivizuje naši mysl a povzbuzuje paměť. Působí blahodárně na naše smysly, zlepšuje naši náladu a je velmi optimistická. Červená barva je nejvíce energická, velmi výrazná, provokativní, podporuje chuť k jídlu. Oranžová patří také mezi barvy, které povzbuzují. Fialová je barva meditace a zklidnění mysli, má vliv na naše nevědomí.Také podporuje chuť k jídlu a hluboce uvolňuje. Modrá barva odráží klid, nekonečno a harmonii, má uklidňující a uvolňující vlastnosti, navozuje pocit důvěryhodnosti. Zelená posílí naše smysly a oživí zrak. Je to barva svázaná s přírodou, pomáhá při únavě. Bílá patří mezi neutrální odstíny a navozuje pocit čistoty.
Impulzivní nákupy podporuje oranžová a žlutá barva. Červená barva se velmi často používá při tvorbě výprodejových letáků. Zelená barva je charakteristická pro ekologii. Modrou barvu využívají velmi často značky konzervativní. Fialovou barvu často nalezneme u produktů kosmetických.