
Další novinka právě přistála v naší tiskárně - brožurovací systém Duplo zvládne až 4.000 brožur za hodinu! Tak objednávejte brožury, ať dáme lince pořádnou testovací zátěž.
víceDalší novinka právě přistála v naší tiskárně - brožurovací systém Duplo zvládne až 4.000 brožur za hodinu! Tak objednávejte brožury, ať dáme lince pořádnou testovací zátěž.
víceA je to tu! Jedna z největších letošních posil právě přistála v naší tiskárně. Představujeme plně automatické Duplo DC-616 PRO, které zvládne v jednom průchodu řezat, bigovat a perforovat.
vícePrávě dokončujeme instalaci nového pomocníka - produkční tiskárny Xerox Primelink B9100. A musíme se pochlubit - jde o první instalaci tohoto modelu v ČR! Těšíte se stejně jako my na první výtisky?
víceAčkoliv žijeme v digitální době a většina pošty se rozesílá elektronickou cestou, kouzlo papírové pošty to jistě nenahradí, zejména při významných událostech jako jsou Vánoce a Nový rok. Vánoční přání a novoročenky zaslané na e-mail končí často ve spamu a ke svému adresátovi se ani nedostanou. Někteří příjemci e-mail s přáním ani neotevřou. Zasílání novoročenek má v Česku dlouholetou tradici a rozmach novoročenky zažily v 19. století, ovšem jejich původ je zcela jinde.
Novoročenka nebo-li PF (slangově péefko) pochází z francouzského výrazu Pour féliciter – „pro poblahopřání“. Paradoxní je, že rozesílání a užívání výrazu PF ve Franciise příliš neujalo a v současné době se vůbec nepoužívá. V mnoha zemích zůstaly populárnější klasická Vánoční přání. Česko je však výjimkou.
V 19. století, kdy novoročenky zažívaly svůj rozmach především ve městech, kde bylo obyvatelstvo liberálnější, byla PF často kritizována. Používaly se nejčastěji jako „rychlonáhrada“ za osobní návštěvy.
Za velkou popularitu v Česku vděčí novoročenky hraběti Karlovi Chotkovi z Chotkova a Vojnína, který vžil do povědomí výraz PF. Není na tom nic zvláštního, jelikož francouzsky tehdy hovořil téměř každý, kdo něco znamenal.
První česká novoročenka byla vyrobena v roce 1606 v pražské mincovně. Mince s nápisem ZVM NEVEN IAHR však dnešní novoročenky nijak nepřipomíná.
Kromě tištěných novoročenek, jejichž návrhy si, zejména prestižní společnosti, nechávají zhotovit od předních návrhářů a designérů, se na trhu objevily také novoročenky ze dřeva nebo keramiky. Díky originálním návrhům se některé novoročenky staly vyhledávaným předmětem mnoha sběratelů. Jiné se staly dalším způsobem k využití reklamy pro konkrétní společnost.
Novoročenky jsou příjemným způsobem, jak popřát krásné svátky, ovšem nezapomínejte, že osobní návštěvu u rodiny a blízkých přátel nic nenahradí.